Dane techniczne

WYMIARY ZEWNĘTRZNE

m28-_szkic.png [317.27 KB]

Długość całkowita

13,10 m (43 ft)

Rozpiętość
22,06 m (72,4 ft)
Wysokość

4,90 m (16 ft)

 

Kabina

Liczba miejsc pasażerskich
18 + 1
Odstęp między fotelami pasażerskimi

0,72 m (2,36 ft)

Szerokość przejścia

0,354 m (1,16 ft)

Długość

5,26 m (17,2 ft)

Szerokość

1,74 m(5.7 ft)

Wysokość

1,72 m (5,7 ft)

Charakterystyka kabiny:

  • 18 punktów mocowań
  • 4 szyny Ancra w podłodze
  • 2 ścienne szyny Ancra
  • Tylne drzwi cargo

 

Przegroda bagażowa:

  • Tylne półki bagażowe
  • Objętość 1,98 ft3 (0,56 m3)
  • Waga bagażu do 243 lb (110 kg)

 

Komfort kabiny:

  • Wentylacja i ogrzewanie
  • Ogrzewanie bocznych szyb
  • Klimatyzacja – zapewnia redukcję temperatury o ok. 10oC.
  • Układ ogrzewania i wentylacji sterowany z poziomu kokpitu
1_rzut.jpg [14.90 KB] 3_rzut.jpg [20.27 KB] 4_rzut.jpg [18.23 KB]

 

Dane masowe (ciężarowe)

Max. Ciężar startowy i do lądowania

7500 kg

Max. Ciężar bez paliwa

6600 kg

Max. Ładunek handlowy

2300 kg

Max. Masa ładunku w bagażniku
podkadłubowym

300 kg

Min. Masa do startu (w zależności od wersji)

4722÷5510 kg

Max. Masa/objętość paliwa
w zbiornikach skrzydłowych

1766 kg/2280 l/600 US Gal

 

Charakterystyki osiągowe w warunkach ISA z maksymalnym ciężarem startowym (IAS)

Maksymalna prędkość eksploatacyjna (VMO)

355 km/h (192 KTS)

Prędkość manewrowa (VA)

244 km/h (132 KTS)

Minimalna prędkość lotu

165 km/h (89 KTS)

Prędkość przeciągnięcia w konfiguracji startowej

123 km/h (66 KTS)

Prędkość wznoszenia
11 m/s (2360 ft/min)
Długość startu (minimalna)

555 m (1820 ft)

Długość lądowania

555 m (1820 ft)

 

ZESPÓŁ NAPĘDOWY

Napęd samolotu stanowią dwa silniki turbośmigłowe PT6A-65B napędzające metalowe, pięciołopatowe śmigła o stałych obrotach, z rewersem ciągu, przestawialne w chorągiewkę.

Max. moc startowa
1100 KM
Max. moc trwała
1100 KM
Max. moc przelotowa
1000 KM stała do +42,5°C (108°F)

WYPOSAŻENIE RADIOWO-NAWIGACYJNE

Zabudowane na samolocie wyposażenie radiowo-nawigacyjne umożliwia jego wykorzystanie w lotach IFR i VFR, w dzień i w nocy.

 

INSTALACJA PRZECIWOBLODZENIOWA

Instalację przeciwoblodzeniową samolotu stanowi powietrzno-cieplna instalacja płatowca ogrzewająca krawędzie natarcia skrzydeł, usterzenia pionowego i poziomego. Posiadane certyfikaty EASA i FAA dopuszczają  loty w znanych warunkach oblodzenia.

Samolot wyposażony jest również w elektryczny układ przeciwoblodzeniowy  łopat śmigieł, odladzania szyb przednich w kabinie załogi i nadajników ciśnień oraz w instalację ogrzewania krawędzi wlotów powietrza dla silników.

 

SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA
  • Pokładowy rejestrator parametrów lotu (FDR – Flight Data Recorder)
  • Rejestrator Głosu FA2100
  • System EGPWS Mk VI
  • TCAS II (mod. 7.1) CAS100BA ze wskaźnikami TA/RA
  • Transponder IFF Trybu S (EHS/ELS)
  • Radar Pogodowy RDR2000
  • Oferowany w standardzie podwójny system GPS umożliwiający wykonywanie precyzyjnych i nieprecyzyjnych podejść do lądowania
  • Zestaw ratunkowy

 

SYSTEM TRANSPORTU CARGO
  • Maksymalna ładowność: 5,070 lb; 2300 Kg
  • Podłoga rolkowa
  • Tylny system załadowczy
  • Zintegrowana wciągarka
  • Rozmieszczanie przód/tył
  • Maksymalny udźwig 1,540 lb.; 700 Kg

Podłoga rolkowa gwarantuje możliwość dostosowania długości systemu rolkowego do rozmiaru ładunku, przestrzeni w kabinie do misji transportu pasażerów i cargo oraz  zrzutu ładunków w locie.

 

SYSTEM TRANSPORTU ŁADUNKÓW CIĘŻKICH

W konstrukcji kabiny ładunkowej zamontowano węzły do mocowania szyn oraz lin umożliwiających mocowanie max. trzech kontenerów (palet). W skład kompletu do mocowania ładunków wchodzą: 3 segmenty szyn, 3 dolne liny, 9 górnych lin mocujących, 6 docisków i 3 podkłady pod palety do transportu cargo. Maksymalne obciążenie na trzech paletach 4408 lbs; 2000 kg.